Riera Baixa


Idag har vi gått den populära secondhand gatan Riera Baixa. Kimmo var på jakt efter ett par inlines, som faktiskt hittade ett par för 15euro! Dock på gatan ovanför Riera Baixa. Just Riera Baixa är känd/populär för att nästan alla affärer på båda sidan av gatan är enbart secondhand. Här finner man kläder genom tiderna och en hel del musik. Jag kan gärna gå runt länge på den här gatan, som inte alls sträcker sig så längt.
Jag fyndade en vinylskiva för 50cent och en gratis tidning som är Barcelonas motsvarighet till Nöjesguiden - perfekt alltså! Affären Lullaby är en av mina favoriter då den är så bra organiserad efter årtal och otroligt många fina vöskor och skärp.

Priserna ligger på Beyond Retro nivå som jag kallar det, men oftast är priset på plagget efter vad det är för nått och hur unikt det är. Jag hittade en fantastisk skinjacka idag för 1300kr, om man ändå kunde!
I somras köpte jag jeansshort med högmidja här för bara 5 euro, så fynda för den tomma plånboken går absolut!

Riera baixa går nästan ihop med toppen av Rambla de Raval där vi satte oss och tog en fika i vårsolen, 2euro för en fantastisk kaffe. Det här är vad jag kallar en bra start på dagen innan jobbet!





----------
Riera Baixa, a popular street in Raval full of secondhand stores.
Kimmo found some skates för 15euro and I found a vinylrecord for 50cent.
Definitely worth a visit if you have some time over or if you just love shopping!

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Åh, det ser så kallt ut där du sitter på en uteservering.. Men det ser SÅÅ mysigt ut! Sitta med skön jacka i solen och dricka latte. GÖTT!

FAN VA JAG SAKNAR DIG!

2010-02-03 @ 09:40:09
URL: http://bibbikay.blogg.se/
Postat av: Bea

Que buenas fotos!! Me encantaría andar por esa calle que vende cosas usadas con vos (aunque ninguna de las dos tenga plata... jajaja)

Älskar dig!

Mom

2010-02-03 @ 22:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0