Café Escac

Ännu ett fik i Raval!
Café Escac är ett fult och under större delar av året ganska turisttätt fik, mestadels pga av läget mitt mellan Ramblan, Universitat och MACBA.
Vi satte oss på övervåningen och frodade i var sin cheesecake med grädde (3,30€) och bara snackade skit, Jag, Jonas och Kimmo. 
Trott den opersonliga och fula inredningen så kan jag starkt rekomendera deras kaffe med mjölk (1,50€) - MUMS!!

Kom ihåg nu, att en Kaffe med mjölk, cafe con leche, är INTE en svensk latte, så förvänta dig inte en stor kopp med en halvliter mölk och två skvättar espresso. Här är det riktigt kaffe!
Men om du saknar din svennelatte kan du fortfarande gå till Starbucks - fast enligt men Starkbucks erfarenhet a la Barcelona är den inte nice här. Och dyr.
Ännu ett fik i Raval!
Café Escac är ett fult och under större delar av året ganska turisttätt fik, mestadels pga av läget mitt mellan Ramblan, Universitat och MACBA.
Vi satte oss på övervåningen och frodade i var sin cheesecake med grädde (3,30€) och bara snackade skit, Jag, Jonas och Kimmo. 
Trotts den opersonliga och fula inredningen så kan jag starkt rekomendera deras kaffe med mjölk (1,50€) - MUMS!!

Kom ihåg nu, att en Kaffe med mjölk, cafe con leche, är INTE en svensk latte, så förvänta dig inte en stor kopp med en halvliter mölk och två skvättar espresso. Här är det riktigt kaffe!
Men om du saknar din svennelatte kan du fortfarande gå till Starbucks - fast enligt min Starbucks erfarenhet a la Barcelona är den inte nice här. Och dyr.






Placa Bonsuccês 5, 08001 Barcelona

- Aye Win

Kommentarer
Postat av: Bibbi Kay

ÄLSKLING!

Jag gråter för jag saknar dig! Otroligt mycket!

Jag älskar dig, saknar dig och vill se dig jättesnart! Ska kolla flyg redan nu. PUSS! <3

2010-01-07 @ 10:31:27
URL: http://bibbikay.blogg.se/
Postat av: Bea

Buena información och lindas fotos, Y vos estás hermosa!

älskar dig!

Mom

2010-01-07 @ 17:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0