I hate mondays

Jag gick upp och cyklade till jobbet, men när jag kom fram fick jag inte jobba och fick cykla hem igen. Anledningen är att jag inte är friskförklarad ännu och har det inte på papper (jag tänkte att de kunde göra ett undantag men nej). Jag har varit sjukskriven sen i onsdags pga virus i halsen och feber (ja, jag har festat ändå, förlåt mamma) och jag blev nekad ett friskintyg i fredags. Detta gör det olagligt för mig att jobba. Så nu måste jag snart iväg till sjukhuset för att se om dom förlänger min sjukskrivning eller ger mig ett friskintyg så jag kan jobba imorgon. På många sätt var det skönt att det blev såhär för när jag kom till jobbet kände jag hur jag verkligen inte orkade och hur dåligt jag mådde. Dessutom har jag ögoninfektion (ja mitt imunförsvar crashade förra veckan, blev även magsjuk) så jag ser dåligt vilket gör det tungt att sitta framför datorn på jobbet i 7 timmar.
Så idag, ska jag chilla igen.

Det jobbiga är, att jag alltid haft väldigt hög arbetsmoral och när man är sjuksriven här så är det inte som i sverige där man kan ligga i soffan och glo på tv med sin feber och känna "skönt, nu blir jag frisk". Här går jag ut och sätter mig på et berg och spelar kort med mina vänner. Lika lugnt som att sitta i soffan men det känns som om man har semester, och det går emot allt jag trott på! Jag känner mig så jääävla lat (vilket jag är men ändå). Men så slår det mig att jag faktiskt inte kommer att varken dö eller förlora mitt jobb så FUCK IT. Jag ÄR sjuk och varför plåga sig själv mer med att sitta inne? Man blir ju frisk av sol! Och jag dricke rmycket grönt, rött och vitt te :)

Att göra idag:
Söka lägenhet
Styra upp min ekonomi
Träffa läkaren
Posta brev
Bli frisk



----------

Im sick and without any pappers from the doctor so when I got to work this morning they didnt let me stay. Now I need to go to the doctor to see if they prolong my Baixa (medical certificate) or give me an Alta (certificate of health), the paper that I didnt had today. This was good in a way because when I got to my job this morning I felt how sick I was. I have been home since last wednesday (I now, I should not have been partying...) because of a virus in my throat and fever. Ill see what the doctor says today.


To do today:
Search for a new appartment
Fix my economy
See doctor
Post some letters
Get well



- Aye Win

Kommentarer
Postat av: Bea

Bebé! tu cuerpo te está diciendo que tenés que bajar las revoluciones. Escuchá a tu cuerpo antes de que él te obligue a que lo escuches!

Älskar dig!

Mom

2010-03-29 @ 12:10:40
Postat av: Bea

Leé tu hotmail!

Mom

2010-03-29 @ 13:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0