My first tattoo

Under mitt sverigebesök blev jag gaddad av Robin (en gammal vän) hemma hos honom.
Motivet som ni ser är en fyrkant och representerar en del av min livsfilosofi som grundar sig på citatet:
"Life, just like a mirror, never gives back more than you put into it."

Med det menar jag att man tar själv ansvar för sitt liv, sina handlingar och vad man väljer att göra med det och att jag som person väljer att fylla det med positiva saker som lyfter mig själv som människa och gör mig lycklig. Jag kan tro på ödet många gånger men inte förlita mig på det och därför väljer jag att ta vissa chanser och gillar att leva impulsivt, med som sagt alltid en tanke på konsekvenserna.
För att varje gång du ser dig i en spegel så ser du det du valt att göra. Om du är olycklig så är det du själv som kan ta dig ur det, även om det kan ta flera år.
När jag tog mitt beslut att flytta till Barcelona så tänkte jag inte så mycket. I stunden var jag förälskad i en kille jag aldrig fick men han öppnade upp många tankar och det vart en början till den jag är idag. Jag valde själv att ta beslutet att fortsätta utforska det jag hade påbörjat under mina 2 veckors semester i Barcelona i juli och det var bara jag som tog modet till mig att stanna här nr Nella åkte hem.
Jag är en självständig kvinna utan förpliktelser till någon men ett stort hjärta till de som förtjänar det.
Och jag vet att med tiden så ändras mitt sätt att tänka och att jag kanske redan till sommaren ändrat mitt sätt att tänka helt. Men som Claudio sa:

Fyrkanten är den stabilaste formen i universum.

Och jag kommer alltid fortsätta utvecklas för jag vill bli en stabil och lycklig person genom hela livet.
Så där har ni den. Min första tatuering och vad den betyder för mig.




----------

During my visit in sweden I decided to let Robin, an old friend of mine, make my first tatto.
I made it a square that represent my life filosofy that takes its roots from the quotation:

"Life, just like a mirror, never gives back more than you put into it."

What I mean is that you take responsibility for your own life and your own actions and you can choose to fill you life with positiv things and things that makes you happy and a better person. I belive in destiny but I will not rely on it and for that reason Im willing to take some chances and I like to live impulsive, but I say, always a thougt about the consequence. Because ever time you see yourself in the mirror you see exacly what youve chosen to do with your life and what you have. if you are unhappy then you can take yourself out of it, even if it might take some years.

When I decided to move to Barcelona I didnt really think very much. In the moment I hade a huge crush in an amazing guy and I had found something special in Barcelona and wanted to continue to explore what I hade found and even when Nella decided to go back home after 1 month I stayed. It was my own decision and risk.

Im an independent woman with no commitment or obligation to anyone but with a big heart to those who deserve it. And I know that with time my thoughts about life will changes, mabe I have a whole different way of seeing things in 2 month but as Claudio told me:

"The square is the most stabile form in the universe
"

And I will always continue to evolve myself into a better, stabile and happy person through out my life.
So there you have it. My first tattoo and what it means to me.

- Aye Win

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0