My working Sunday


När jag inte lever mitt superglamourösa, jetset, champang och limousine-liv så jobbar jag.
Här har ni en sådan, super enkel dag ;)


Normalt tar jag buss nr30 varje morgon till jobbet, men idag (efter att ha stått där i 10 minuter) inser jag att bussen inte går på söndagar och att jag ännu en gång kommer att bli sen till jobbet.

Normaly I take the bus nr30 to work but after have been standing by the busstop for 10 minutes I realize that the bus dont go sundays and that Im going to be late for work again.



Så jag tar metron, som på en söndagsmorgon självklart är tom.

So I take the metro that on a sundaymorning is very empty.



Den stora svarta glansiga byggnaden i mitten är mitt jobb som ligger på Enteca, ett område med mycket överklass och mycket företag.

The big black shine building in the middle is my work thats located on the top of the street Entenca which is a very upperclass zone with a lot of companys.




Normalt får vi inte ha fötterna på bordet, men jag har snygga skor och det är söndag så jag gör det ändå.

Normaly they dont let us have our feets on the desk, but I have nice kicks and its sunday so I do it anyways. (go me!).



Vi hade inte så mycket jobb idag.

We didnt have much work today.



Så jag gillar att ta det lugnt.

So I like to chill.



Och göra dumma miner.

And do stupid faces.



Lunchrast och jag tränar min spanska genom att läsa en bok av författaren Cecilia Ahern som heter "Posdata: Te Amo" samt dricker en billig kopp kaffe för 35 cent.

Lunchbreak so I read a book in spanish by the athur Cecilia Ahern named "Posdata: Te Amo" to train my spanish. I also drink cheap coffee for 35cent.



15:00 och dagen är slut, det är inte fint väder men det är inte dåligt heller så jag promenerar hem vilket tar ca 25 minuter. Det är hur härligt som helst att gå den här sträckan och jag sparar mina resor på mitt busskort.

15:00hrs and Im off for the day! The weather isnt the greatest but its not bad either so I decide to walk home which I always do when its good weather. Its a nice walk home and I save my tickets for the metro.




Hemma! Nu får vi se vad som händer med resten av dagen. I Barcelona har det mesta stängt på söndagarna, men det är en härlig stad så nått lär hända !

Home! Now we'll see what up for the rest of the day. In Barcelona most things are closed on sundays but its a beautyful city so something nice can always happend, Im off!

- Aye Win

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0