Muebles el Jueves


Det jag gillar med Barcelona är tänket i hur stan fungerar när det kommer till återvinning av möbler. varje torsdag mellan 20:00-22:00 så är det helt OK att slänga ut sina möbler/madrasser/kläder på gatorna så andra kan ta del av dom och göra riktiga fynd! Varför just torsdagar? med så mycket folk som det är här skulle staden vara helt nedskräpad om man fick göra det varje dag.
Det här är ett jättekul och billigt sätt att möblera sin lägenhet. Nu bor vi ju redan i en möblerad lägenhet men visst fattas det saker! Jag var ute efter en spegel men hittade tyvärr ingen denna gång. MEN vi hittade ett par nya skor i min storlek OCH en gungstol! Jag och Micaela på möbeljakt en torsdag 22:47.

Every thursday between 20:00-22:00 its all open to just take out your furniture on the streets if you dont want them anymore. This is a great (and very fun) way to recycle and find cool stuff for your appartment. We allready live in a complete appartment but its always fun to find cool stuff. Yesterday we found a pair of new shoes in my size and a awsome swing-chair(?) dont know the word in english.
This was me and Micaela on our hunt yesterday around 22:47PM
















- Aye Win

Kommentarer
Postat av: Bea

Menos mal que yo no vivo ahi sino tendria el departamente LLENO de cosas juntadas en la calle! jajaja!

Älskar dig!

Mom

2010-05-21 @ 15:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0