I got robed!

Jag vart rånad igår! första gången sen jag flyttade till Barcelona!
Kvällen började hemma hos oss med gott sällskap. Vi ville ut men visste inte vart så det slutade med att vi bara gick runt på gatorna i Borne och var otroligt fulla. Så fulla att barerna hann stänga innan vi hittade någon vi ville in på. Vi gick därför till en svartklubb men insåg snabbt att ölen var för dyr så då gick vi igen.
I en ganska tom gata gick tre killar förbi oss. Jocke och Mange gick framför och jag och Micaela bakom. Och så fort en av killarna började följa oss visste vi vad som skulle hända för både jag och Micaela båda drog våra väskor framför oss. Men på någon sekund var han ädnå där, tog tag i min väska och ryckte snabbt så remmen gick av och så började han springa! Sekunden innan (allt gick SKITFORT) hade jag hunnit säga högt "dom kommer att råna oss nu" så Jocke hade precis hunnit vända sig om och se honom rycka den. Rånaren sprang först, sen Jocke, sen Micaela och sen jag och Magnus. Jocke kastade glasflaskor på honom och Micaela sprang och skrek helt GALET.
Och så vänder turen! Micaela skriker: stoppa dom!! och alla springer in på en gata där det står två vakter till svartklubben vi nyss varit på och dom fångar rånaren!! Micaela börjar slå honom som fan och jag som kommer efter får in galnaste karatesparken i magen på honom eftersom vakten håller i honom. Sen ser jag att alla mina saker ligger på gatan - men ALLT var kvar!
Det roliga var att vi 30 minuter innan hade lämnat en flaska sangria i ett gathörn, och tror ni inte vi hittar den när fighten är över för den var på samma gata?
bra karma? Gracias!
Slutet gott allting gott.


Yesterday I got robed for the first time since i got to Barcelona! It was fucked up. Short version: an alley around 4AM 3 guy passes us and we know whats going to happend. One of the guys take my bag and starts running, we run after him. Bottles are thrown, people screaming, 2 guards catches him and we start a fight. Best thing? I got all my stuff back AND we found our alcohol we left 30 minutes earlier.
Good karma? Gracias!


























- Aye Win

Kommentarer
Postat av: Natali

Shit, vilken jävla tur!! :)

2010-05-24 @ 09:43:00
URL: http://natalifikas.blogg.se/
Postat av: Bea

jajaja! ese ladrón no se va a meter más con vos! jajaja!

Älskar dig!

Mom

2010-05-24 @ 10:15:54
Postat av: Bissäään

Jiiiiises! Fan va skönt att ni inte blev nedslagna eller ngt! Du anar inte hur jag garvade när du skrev om värsta karatesparken ^^

HILARIOUS! <3 Ta hand om dej, älskar dej!! <3<3<3

Btw, imorgon ska jag spela bingo hos Aniela ^^

2010-05-27 @ 10:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0