Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC)


Idag vaknade jag med småfeber och kände inte riktigt för att gå ut, men eftersom jag ändå sov några timmar fler än vanligt (har sovit ca 3-4timmar/natt senaste veckan) så kände jag att det bara var att rycka upp sig. Jag åkte till Espanya, mina gamla kvarter, för att gå på MNAC, Museu Nacional d'Art de Catalunya.
Jag gick var där i nästan 2 timmar men såg långt ifrån allt. Den delen jag såg handlade om hur den catalanska konsten såg ut och utvecklades under romantiken 1100-1300talet. Intressant var det men jag var tillslut för trött i kroppen och huvudet för att vara kvar. Jobbigt att känna sig sjuk i slutet på min vistelse här men jag är glad att jag inte missade det!





















Open:
Tuesday - Sunday 10:00 - 19:00
Sunday 10:00 - 14:30
Monday Closed

Entrance: 8,50euro (valid for two days: permanent collection), 1st sunday of each month its free

Metro: Espanya L3 & L1

- Aye Win

Kommentarer
Postat av: Bea

Mi chiquita! cuide el cuerpito...

Hermoso lugar.

Älskar dig!

Mom

2010-09-15 @ 09:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0