La verdad


Nu ska jag berätta varför inte varit så aktiv med bloggen och varför jag inte varit ute lika mycket på sistonde.

När jag skrev på kontraktet för lägenheten i maj så var jag säker på att jag skulle stanna ett år till och det var även dom jag flyttade ihop med. Vad som hände sen var, att det var många saker som inte kom fram som var viktiga ekonomisk för mig att veta från mina rumskompisar innan jag skrev på kontraktet men som kom fram långt efter. Jag har kännt mig väldigt lurad och hamnat i en sits där jag har allt ansvar vad det gäller betalning av hyra och räkningar i lägenheten och nu har ingen några pengar.
Det har gått så långt att ingen har pengar varken för mat eller hyra. Jag känner mer eller mindre att jag har blivit rejält sviken av vänner som har jävligt mycket problem och nu när dessa problem kommer fram dabbas jag nästan hårdast trotts att det inte är mitt fel. På fredag kommer jag få ut ett lån på 300euro för jag har som sagt inte ens pengar kvar till mat.

Det hemskaste är nästan passiviteten som kommit som en reaktion på allt detta. Jag känner att man alltid måste ta ansvar för sina handlingar men i detta fall har jag fått tagit ansvar för alla andras handlingar också och jag har inte fått mycket till hjälp för att komma ur situationen.

För att komma ut ur det här måste jag på något sätt få någon annan att ta över kontraktet, idag har några varit här och kollat på den och det verkar mycket hoppfullt att dom kan ta lägenheten i september vilket vore det absolut bästa. Då kan jag fortfarande ha hela sommaren här och sen får jag tillbaka mycket pengar från depositionen.
Den här situationen har fått mig att inse att jag verkligen tog mig vatten över huvudet och att jag är för mycke hippie för att binda mig till et kontrakt på det viset. Jag måste kunna vara mer fri att kunna dra om jag känner för det.
Det innebär också att jag i september/oktober kanske drar vidare någon annanstans. Jag måste hem till sverige innan 19 sep för att förnya mitt pass, men det kanske blir att jag stannar längre än 10 dar som planerat. Att bo i Sverige är ABSOLUT INTE ett alternativ, men att ladda upp batterierna 1 månad kan vara aktuellt, sen måste jag vidare. Men det här är bara tankar och känslor som har dykt upp nu. Barcelona står ändå mig varmt och hjärtat så att lämna mitt liv här är absolut ingen självklarhet.

Det är skitmycket drama här just nu och jag sitter nästan varje dag med något som måste fixas pga det här. Antingen så är det banken i spanien eller banken i sverige eller hyresvärden eller annonsen osv. Så jag hoppas att allt snart löser sig och att mitt liv återgår till det vanliga igen.



- Aye Win

Kommentarer
Postat av: Bea

Todo se va a solucionar, de una o otra manera y esta será una experiencia más que te dió Barcelona. Mamá te espera en septiembre con "godis y kärring tidningar" :)

Älskar dig!

Mom

2010-06-23 @ 10:36:25
Postat av: skåne

hej, kikar in här då och då.. Blev mycket ledsen och orolig för dig över detta inlägg! Om du behöver låna pengar kan jag hjälpa med ca: 100Euro, för gamla tider! Du rädda mitt skinn en gång och jag är dig evigt tacksam för det! Hör av dig på Whoa så löser vi det så fort du vill! Sicka suckers till polare du verkar ha! Tänker på dig du är värd bättre! Kramar

2010-06-26 @ 22:41:09
Postat av: Bea

Men gumman då! Vilka förändringar det blir för dig. Tycker inte det är annat än nya saker som händer för dig - får du aldrig bara ta det lugnt?

Ta hand om dej, gumman - det finns bara en Aye - och henne älskar jag! <3

2010-06-29 @ 10:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0