6 month in Barcelona!!

Eftersom klockan är efter midnatt så är idag min halvårsdag här i Barcelona!!!
Ett helt halvår har jag bott här. Jag ska försöka sammanfatta det såhär...

Augusti
Vi landar den 26 juli sent i Barcelona (jag räknar 6 mån den 27e) och flyttar direkt in på Calle de Olzinelles 46. Dagen efter börjar vi jobba direkt. Värme, metron, glass och solfjärdrar. En massa nektariner och en hel del tonfisksallad. Sants festival med regn av eld, Gracia festivalen men underbart folk. Stranden med Martin och en fransman som skriker utanför vår port. Skrämd till livet av en granne. Shota kiwishots och dansa på borden på Boulevard. Jobba som promoter på Ramblan och bråka med danskar. Krita vatten hos pakisen dagen innan löning. Aniela åker till Sverige.

September
Flyttar till Manso 4. Många kvällar på Macba med många pakisöl, lära känna mycket folk bla Kimmo. Vakna upp på ett slott. Lyssnar nästan enbart på The Streets och tänker mycket på livet och kärleken. Blir sjuk, mitt första möte med det spanska sjuksystemet. Jag och Kimmo umgås varje dag och han blir min närmsta vän här. Jag började bli mer kreativ och försökte skapa saker och läsa på spanska. Min kamera går sönder. Jag får gå över till Kundtjänst och höjer min lön.

Oktober
Flyttar till Carrer de Sant Germa 13. Festar mycket vid Port Olympic och småbarerna vid stranden med Steffi. Blir av med busskort och pengar av en rumskompis som var kleptoman. Går utbildning på jobbet. Åker ill Sverige 1 vecka och inser att jag verkligen inte kan bo där. Kommer tillbaka till Barcelona full av energi men möts av att hela kollektivet splittras. Nahida och Emilie flyttar in. Marie flyttar in. Vi har vår första temafest. Amerikanen flyttar in. Paul, Giovani och Leo flyttar in. Vi lever på bröd i flera dagar. Ser SKA-P, en av de bästa konserterna i mitt lv. Kimmo spräcker skallen. Jag går på marknad med Alexandra.

November
Vi går på rave. Vi går på Boulevard. Vi festar mycket. Jag tar bloggpaus så vi inte har internet. Vi har vår andra temafest. Jag fryser ihjäl men räddas av ett täcke från IKEA för 20euro. Vi upptäcker många småbarer i gotico och lär känna fransmännen som bor över oss. Jag battlar på Otto Zutz och Boulevard. Vi upptäcker den 1a kackerlackan i lägenheten. Jag lär känna Hanna-Klara som blir en av mina närmaste här i Barcelona. Jag upptäcker de fantastiska croisantterna på bageriet runt hörnet. En av mina bästa månader här.

December
Jag åker till Andorra med HK. Marie och Paul åker hem. Sedan åker resten. Vi festar. Picknick på stranden med HK. Grannarna råkade slänga mina Nikeskor av misstag, gick inte att rädda. Det blir kallt. Julafton firades med ett svenskt julbord hos grannarna. Jag blir beroende av kaffe. HK åker hem till Sverige. Jonas kommer till Barcelona 30 december. Vi firar 12slaget uppe på Montjuic med de finaste.

Januari
Jag flyttar till Carrer de Sant Germa 15. Vi går på museum och ser Park Guell. Jag dricker mycket kaffe. Jag får semester 1 vecka. Turistar en hel del med Jonas. Danne kommer hit. Vi skejtar mycket och jag besöker stranden igen. Johannes flyttar in till Kimmo. Johannes flyttar sen igen. Festar massor.

Nu får vi se vad som väntar!


Kommentarer
Postat av: Bea

Que buen resumen de tus 6 meses alla!

Como "mamá gallina" me preocupan tantas "fiestas" con todo lo que me imagino que eso implica pero confío en que la Aye adulta le diga basta a la Aye chiquita cuando a esta última se le vaya la mano L

Älskar dig!

Mom

2010-01-27 @ 15:14:30
Postat av: Damian

Jag blir så jäävla avundsjuk! det känns som att jag kastar bort mitt liv för varje dag som går i Sverige!

2010-02-05 @ 17:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0