L'letraferil

På min favoritgata i Raval, Joaquin Costa, ligger L'letraferil. Ett mysigt "Kaffe, Te, Böcker och Konst"-ställe som de själva säger. Stället passar den som har tid, då de tar sin tid på sig med beställningarna. När man kommer in kan man slå sig ner i några av de svarta fåtöljerna och njuta av någon drink, exempelvis deras egna "Joaquin Costa" för 6,50 euro eller så kan man fortsätta in och njuta av en kaffe latte och en bok i deras lite gömda hörn.
Stället är ljust med deras stora förnster som går från golv till tak men det är ändå en mysig intim känsla. Och frågar man efter toan får man som svar: Bakom det röda tyget.

Jag rockade mitt nya Run Dmc linne.


Vi hittade L'letraferil när vi traskade runt i Raval och kaffesuget gjorde sig påmind.
Jag gillade det här stället men jag önskade man kunde fått in kaffet snabbare. Men jag hade lätt kunna sitta där och läsa en bok eller pratat bort dagen med en vän.


Joaquin Costa 43, 08001 Barcelona

- Aye Win

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0