Clinic Barcelona Urgencias


Idag har jag spenderat mer eller mindre HELA dagen på akuten. Gick upp vid 7, drog till jobbet men mådde dåligt redan från början (jag kanske inte borde cyklat). Efter första rasten kände jag att nej, nu börjar jag må lite väl tokigt. Så jag berättade vad som hänt för min chef (se tidigare inlägg) och hon blev nästan mer orolig än mig och sa åt mig att åka och kolla upp det. Först åker jag till Vårdcentralen på Manso men eftersom jag inte hade alla papper med mig (dom ville ha min nya adress och Padron) så sa jag fuck you och drog hem där jag träffade portvakten. Jag berättade alla mina bekymmer för honom (han vet massor om mig kul nog, min lilla psykolog) och han rådde mig att åka till akuten på Hospital Clinic där dom definitiv skulle ta emot mig. Vilket dom gjorde och utan att bråka om det!
Jag skrevs in 12:48 och skrevs ut 21:35 (!!!)
Notera att det enda jag ätit under dagen var frukost kl7 och jag är inte den som mår bra utan mat en längre tid så jag var ett monster när jag lämnade aktuen. Sista tiden hade jag dessutom dela rum med en döv tant som pruttade hela tiden. Inte kul.
En massa blodprov, pissprov och röntgen senare konstaterade man att jag var hel, utan spricka eller skador men att det hade varit en rejält kraftig smäll. Så jag fick 2 mediciner och fick gå hem.



After my accident last friday I have been feeling a bit bad so today I spend my entire fucking day at the emergency. Bloodtest, peetest and x-rays. But It was just a very bad punch to my stomach without anything broken.
2 medications and they sended me home. I got there 12:48 and they let me go home at 21:35. Im SO tired.
Goodnight folks. Keep on skating.


- Aye Win

Kommentarer
Postat av: Bea

Sospecho que si hoy te sentís mejor no vas a comprar las medicinas... Me equivoco? :)

Älskar dig!

Mom

2010-06-15 @ 11:03:30
Postat av: Bissäään

HAHA! Döv tant som pruttade hela tiden! Oh, herregud - jag håller på å vrider mig av skratt!

Om du bortser från min skrattattack så kan jag berätta att jag lider ändå med dig och är glad att du kollade upp det. Varför köpte du inte mat för? Nästa gång (de känns som det blir en nästa gång) får du ha lite mer förutseende, sötnos :) <3

2010-06-15 @ 12:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0