Nevermind & Manolo - Skatebars in BCN

Det är kul med barer som har sin nish, precis som Nevermind och Manolo, båda två är uttalade skatebarer. Båda barer har storbild med skatefilmer och väggarna är täckta med målningar av olika slag.
Nevermind lutar mer åt rock hållet medans Manolo har spelat hiphop de gånger jag varit där. Jag älskar småbarer men dessa är så populära att man oftast står och tränger vilket är ett riktigt stort minus. Ölen på Nevermind landade på 2,5euro, på Manolo beställde vi inget men har för mig att de ligger på samma.
Båda ligger väldigt centralt och är perfekta ställen att börja festen på, oavsett vem du är.
Något jag rekomenderar så missa det inte!

För några månader sen, närmare ett halvår sen så var jag, Jocke och Magnus ute och festade, vi hamnade på en svartbar där vi lärde känna en kille, vi kallar honom Alfons, Alfons bodde i en lyxlägenhet i den finare delen av staden dit vi drog efter baren. Jag fick mitt eget rum med dubbelsäng jag sov i den natten och Magnus fick sitt rum. Dagen efter drog vi hem som vanligt men så ville Alfons att Magnus skulle flytta in med honom! Magnus tackade artigt nej och vi hörde inte nått mer från honom. Men så var han på Nevermind igår och han mindes mig och Jocke! Jag och Jocke tyckte det var super pinsamt eftersom vi inte pratat med honom bara smygit ut på morgonen den dagen, men han tyckde det var jättekul att träffa oss igen och ville fortsätta festa med oss, men vi kände att nej. Inga galna äventyr. Alfons fortsatte sin kväll på eget håll med hans amerikanska anabola steroid kompis. Ibland måste man dissa folk, det finns många knäppisar BCN.


Skatebar Nevermind
Calle Escudellers Blancs Nº3 Barrio Gótico. 08002



Girls you cant touch


Skatelovin


Runnin the streets


Skatebar Manolo
Calle Lancaster 3, Raval, 08001



Jocke and Me


Found Trainspotters reppin Sweden in the toilet!

----------

I always love bars with its own touch, just like Nevermind and Manolo, both of them skatebars. Both of them has big screens showing skatemovies and the walls are covered with art.
Nevermind often plays rock and Manolo has only played hiphop when I have been there. I love small places but these are so popular so they get packed fast and there is TO much people. The beer at Nevermind is 2,50€ and around the same att Manolo (dont remember).
Both bars are in the center so its perfect to start the night here, who ever you are.

I strongly recommend this so dont miss it!


- Aye Win

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0