Me agararon!


Ibland undrar jag vart min goda karma kommer ifrån. Idag slutade jag 19:15 men pga ett komplicerat ärende så var jag tvungen att vara kvar fram till 19:35. Detta var otroligt irriterande för jag skulle möta upp Jocke, Robert och Magnus i Arc de Triumf för att köpa färg på Montana Store. Eftersom jag bara har 6cant kvar till lön (Jocke hade mina pengar till färg) så var jag tvungen att planka. Det gick bra tills jag var tvungen att byta linje och hamnade rakt i armarna på en kontrollant. I Barcelona är det så konstigt att böterna ligger på 50euro men kan man betala på plats så får man 50% "rabatt" (ja, dom har uttryck sig så!) och behöver bara betala 25euro. Jag frågar henne om jag inte kan betala imorgon då jag får lön men då säger hon att då måste jag betala 50euro. Så jag har 6cent på fickan, 0euro på kortet och inga pengar på mobilen så kände jag mig ganska blåst. MEN! Så kom jag på att Fia sagt att det var nått fel med våran bank så denna månad har dom kunnat ta ut pengar fast kontot står på 0. Så jag gick upp till närmaste bankomat oh testade med 50euro, och det gick! Så jag sprang ner och gav henne de 25euro och mitt namn försvann från hennes apparat som hon lovat :)
Så jag fortsatte resan till Arc the Triumf. Där mötte jag upp killarna men så visade det sig att med samtalet och kontrollen som dragit ut på tiden så mycket så hann Montana stänga. fan typ?
Det roliga var att jag verkligen såg det positiva i allt och var inte alls sur. Jag blir först rånad och får tillbaka allt och sen åker jag fast men har sån tur att det är FÖRSTA GÅNGEN som banken krånglar och det är när jag kan komma undan med att betala hälften, så det blev ju hälften vunnet :)!
Resten av kvällen hade jag jättekul med killarna så hakuna matata, livet går vidare och imorgon är det löööön!



- Aye Win

Kommentarer
Postat av: Bea

jajaja! Con todo lo que te has ahorrado por viajar gratis quizás no creo que sea muy trágico pagar la mitad de la multa...

Tenés una suerte de no creer!

Älskar dig!

Mom

2010-06-01 @ 19:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0